AGF Logo    Forum AGF   Actiuni   Curs Valutar   Extern   NOU: Ghid Bursier   Bloguri: Traian Stan   Caruntu   Iancu  

Raiffeisen o „banca” cu multe agentii si 300$ luati pentru 1 tranzactie

August 2nd, 2011 Categories: Uncategorized

300 usd mi-au fost luati de Raiffeisen pe un comison ascuns! Din banii mei munciti si pentru care am avut uneori insomnii cand bursa scadea pe motiv de „criza globala”. Din banii pe care eu i-am depus in aceasta chestie care poarta numele de „banca“, sa nu va ganditi ca mi-au luat din ce mi-au dat ei. NU! La final eu ies pe minus net si „banca” pe profit. Asa intelege austriaca „banca” Raiffeisen sa faca „bizniss” aici, dupa principiul „banca pe profit, clientul pe minus”.

  • Prima data cand am intrat in „banca” am intreabat care sunt comisioanele pentru fondul de investitii „Raiffeisen Dolar Plus” (despre ele este vorba), raspunsul functionarului: „nu exista nici un comision nici de cumparare nici de rascumparare”.
  • Pe nici un document semnat de mine NU este precizata nici macar existenta comisionului, ce sa mai vorbim de a fi scrisa valoarea lui pe cererea de rascumparare. La sfarsit dupa ce se efectueaza operatiunea aflii ca ti-au fost transferati din fond cu 300 usd mai putin. Si dupa lungi cautari afli ca de fapt era vorba de un comision de rascumparare. Pentru asta eu voi face reclamatie la CNVM intrucat Raiffeisen Asset Management, entiatea care se ocupa de fond, se afla sub supravegherea CNVM.
  • Pe pagina de internet a fondului NU era precizata existenta comisionului. Abia dupa ce am facut eu reclamatie au gasit de cuvinta sa modifice si sa mai adauge o propozitie de 3 randuri prin care sa-si informeze potentialii investitori la ce se pot astepta.
  • Daca vii cu o suma mai mare atunci „banca” se preface ca-ti ofera mai multa atentie prin serviciul pompons numit „Premium Banking”. Mai precis iti ofera un „bancher personal” care mai mult te incurca. Mie nu mi-a spus nimic de existenta comisionului nici cand am cumparat unitati de fond nici cand le-am rascumparat. Iar daca are pretentia ca ofera „sfaturi”, cred ca ar fi fost foarte util sa ma anunte de existenta comisionului atunci cand doresc sa fac o „investitie” sau cand fac o retragere.
  • Am reclamat incidentul (sesizarea nr. J405) si le-am spus ca nu mi se pare normal ca pentru o serie de erori comise de angajatii banci sa plateasca doar clientul. In data de 30.06.2011 departamentul de reclamatii ma informeaza ca au primit sesizare si ca imi vor oferi „un raspuns in aproximativ 3 zile lucratoare”. Pe data de 05.07.2011 ma informeaza ca „sesizarea dvs. necesita timp suplimentar de analiza. Vom reveni in cel mai scurt timp cu un raspuns”. Nu au raspuns nici pana astazi (02.08.2011), desi au trecut mai mult de 30 zile timp in care erau obligati sa furnizeze un raspuns. Pentru asta am depus deja la OPC sesizare.
  • Am discutat si cu Directoarea de agentie. A recunoscut ca a „fost o greseala” si cica sa „nu-mi fac griji” ca ei sunt „banca serioasa” si „se rezolva”. Am asteptat un raspuns de la „banca serioasa” dar degeaba. Acum stau si ma intreb oare cu cine trebuie sa discuti intr-o „banca” ca sa ai garantia ca ceea ce discuti se si intampla?
  • In documentul de rascumparare pe baza carora au realizat tranzactia cu comisionul, eu am scris de mana mentiunea ca „nu sunt de accord cu comisionul de 0.5% intrucat niciodata nu am fost informat de existenta lui”. Asta pentru ca tranzactia am semnat-o la 2 saptamani dupa efectuarea ei, atunci cand Directoarea de agentie mi-a dat asigurari ca sunt „banca serioasa”. Am facut copie dupa document si l-am anexat la sesizarile CNVM si OPC.

Recunosc ca eu am facut o eroare cand am ales sa lucrez cu „banca” Raiffeisen. M-am gandit eu ca e bine sa lucrez cu ei ca au multe agentii, aproape la orice colt de strada se afla o agentie Raiffeisen. Un rationament total eronat! Acest „avantaj” este compensat din plin prin faptul ca avand o extindere exagerata, functionarii sunt foarte slab pregatit. Eu inca nu am gasit inca o agentie la care sa am siguranta ca functionarul are habar sa faca tranzactiile pe care eu le solicit.

  • Prima data cand am fost la Agentia A, sa deschid cont la fondul Dolar Plus, functionarul mi-a spus de la inceput ca de „fonduri se ocupa o colega” care nu este acolo dar ca o sa incerce sa faca el deschiderea de cont de fond. O ora, nu exagerez, 60 min s-a chinuit saracul om sa deschida cont, timp in care a sunat-o pe mobil de 2 ori pe colega si avea intrebari de genul „am scris acolo si acum unde dau click?”. Felicitarile mele ca pana la urma a reusit totusi. Dar tot el se face vinovat ca mi-a spus ca: pentru fondul de investitii „Raiffeisen Dolar Plus”  „nu exista nici un comision nici de cumparare nici de rascumparare”.
  • Am zis ca nu mai calc in Agentia A, asa ca m-am dus la Agentia B. O perioada a fost bine, pana intr-o zi cand aveam de facut o operatiune si evident colega lipsea. Iar cel ramas in Agentia B nu avea nu stiu ce parola si nu putea sub nicio forma face tranzactia. Dar s-a purtat frumos cu mine, mi-a recomandat alte 2 agentii C si D „mai mari” cu mai multi functionari unde sigur o sa pot efectua tranzactia. Am plecat, dar ma tot intrebam atunci oare de ce au mai deschis agentie la acel colt de strada daca oricum nu pot executa o operatiune banala?
  • Cum la Agentia C am avut alta experienta neplacuta acum vreo 5 ani, si i-am tinut minte, am decis sa merg la Agentia D. Iar la Agentia D mi s-a intamplat ce am descris mai sus.

Eroarea mea ca nu mi-am dat seama la timp ce pot sa patesc la o „banca” care-mi pune la dispozitie o multitudine de agentii. Mai precis 105 agentii in Bucuresti asa cum apare pe site-ul lor de web. Eu nu mai am nici timp, nici chef sa „testez” si restul de 101 agentii unde si poate intr-o zi sa gasesc agentii unde sa fiu tratat civilizat si informat despre costurile aferente unei tranzactii solicitate.

Mai mult decat atat, in birocratia imensa creata de „banca” am fost jignit de nu stiu care departament de evaluare, care m-au sunat sa ma intrebe despre cum a decurs relatia cu „bancherul personal” si au avut tupeu sa ma intrebe daca „bancherul personal a folosit un limbaj pe intelesul meu?”. Pai sa-mi fie cu iertare, dar eu sunt cel care trebuie sa renunte la a folosi termeni tehnici pentru a putea fi inteles. Raman dator si alta data va povestesc haosul din tranzactionarea titlurilor de stat. Aici m-au invins si m-au determinat sa ma las pagubas in dorinta mea de a cumpara titluri de stat.

Dar partea cea mai surprinzatoare pentru mine vine la final. I-am comunicat „bancherului personal” ca m-am saturat sa astept ca ei sa rezolve problema si ca doresc sa-mi transfer toti banii in alta banca si sa-mi inchid toate conturile. Raspunsul este de un cinism incredibil, citez exact: „Cu mare placere va asteptam si astazi numai ca trebuie sa ajung la o intalnire. Cand doriti sa stabilim o ora?”. Dupa 10 ani de tranzactionat la bursa si 6 ani de administrarea unei mici afaceri, AGF, raspunsul asta m-a lasat fara cuvinte. Nu prea inteleg eu care este „marea placere” si nerabdarea unui angajat al unei banci de a inchide conturile unui „client premium”. Mai ales ca eu m-am purtat frumos cu ei si am avut si o doza incredibila de rabdare (capatata pe bursa desigur dar si un pic la pescuit). Avand o asa mare dilema, am decis ca este cazul sa scriu un email la Wien, la serviciul actionariat din Raiffeisen International, sa-mi explice asa ca de la investitor la investitor „Was ist das?”. O ocazie excelenta sa-mi exersez cunostintele de limba germana.

Am luat aminte de vorbele unui prieten, Forumist AGF, care spune ca „nu exista pierderi ci doar taxe de scolarizare”. Si are dreptate, pentru mine 300 usd a fost „taxa de scolarizare” ca sa invat ce inseamna o „banca” cu foarte multe agentii. Mai exista totusi o speranta, la OPC, asta pentru ca pe documentul cu tranzactia am scris negru pe alb ca „nu sunt de accord cu comisionul” si eu cred ca este suficient pentru OPC ca sa-mi rezolve favorabil sesizarea.

Oricum ar fi dupa aceasta „lectie” de 300 usd, mie imi este foarte clar ce am de facut:

  1. Transafer toti banii la o alta banca care poate avea o singura sucursala/agentie dar sa stiu ca functionarii cunosc toate comisioanele aferente unei tranzactii si au bunul simt de a mi le comunica si mie.
  2. Inchid toate conturile si card-uri Raiffeisen si niciodata nu voi mai lucra cu aceasta „banca”.
  3. Acum vreo 3,4 ani, cand Raiffeisen si-a lansat noul slogan, auzi minune: „reusim impreuna”, au avut reclama inclusiv pe AGF. In viitor niciodata pe AGF nu va mai rula vreun banner sau reclama Raiffeisen.
  4. In scop personal sau de afacere, daca cineva imi va cere vreodata sa-i platesc vreo factura sau sa fac un transfer intr-un cont Raiffeisen ii voi cere politicos sa-mi spuna un cont din alta banca, intrucat eu nu voi transfera nimic niciodata intr-un cont Raiffeisen.

Am pierdut eu la bursa mult mai mult decat cei 300 usd, dar asta pentru ca mi-am asumat riscuri. Acum este prima data cand reusesc sa pierd bani intr-o tranzactie care o consideram „fara riscuri”, avand in vedere ca fondul Dolar Plus nu a avut nici macar 1 zi de scadere. Invatam ca nimic pe lume nu este „fara risc”, nimeni nu te protejeaza impotriva incompetentei functionarilor si „clientul pateste intotdeauna”.

Aveti grija cu ce „banca” alegeti sa lucrati!

Tags:

6 Responses to “Raiffeisen o „banca” cu multe agentii si 300$ luati pentru 1 tranzactie”

  1. Georgescu
    August 2nd, 2011 at 11:14
    1

    RZB sucks !!!!
    Sper sa dea faliment.

    Si multe alte banci suck big time!!

  2. Tudor Grigoras
    August 2nd, 2011 at 11:14
    2

    Continua cu plangerile la CNVM si OPC! Sper sa iti recuperezi banutii!

    O problema similara am avut la BCR, unde, dupa o corespondenta scrisa de ZECI de pagini cu ei, am realizat ca sunt impotenti si m-am consolat cu gandul ca banii sunt irecuperabili. Fiind vorba de societate nu am putut apela la OPC, ci doar la logica si bunul simt al angajatilor BCR. Acestea lipsesc!

  3. ionut
    August 2nd, 2011 at 11:20
    3

    poti avea aceeasi problema si la BRD sau BANCPOST (banca pilosilor).

  4. August 5th, 2011 at 08:16
    4

    Domnilor, cine va pune sa lucrati cu banci de astea comice ?

    Faptul ca functionarii sunt prost pregatiti este vina integrala a Departamentului HR din acea banca, care are obligatia de a mentine un nivel decent de pregatire al celor care lucreaza in banca (in special FrontDesk – cu clientii).

    Am lucrat 20 de ani in sistemul bancar si stiu cum merge treaba.

    Nu faceti greseala curenta de a confunda omul cu institutia.
    De cele mai multe ori aveti in fata la ghiseu angajati coplesiti de volumul imens de documente inutile ce trebuiesc procesate, stresati de niste sefi stupizi si terorizati ca-si pierd locul de munca.

    Incercati intotdeauna sa vorbiti cu sefii de agentii si sa sugerati discret ca puteti reactiona dur in caz de nevoie… si asta cu zambetul pe buze ;)

    PS
    Pentru mine (pe persoana fizica cum zice Vanghelie) nu exista decat ING !

  5. Denisa
    March 13th, 2013 at 18:17
    5

    Buna ziua si eu am fost pacalita pe fata de Raiffeiesn, am fost sunata din centrala daca vreau o marire a cardului de cumparaturi, am acceptat oferta chit ca imi lua un comision de 150Ron – taxa anuala.Am primit cardul gold si apoi la o sapt cand trebuia sa-mi actualizeze suma, imi zice ca nu se poate ca sunt pe minus, adica deja ei isi retrase taxa de 150Ron, nici nu am fost anuntata, pana nu am sunat eu, de pe data de 1 martie tot sun si imi zic ca depune o solicitare si ca astept raspuns si nici astazi, nu am rasp. Suma a depus-o si nu mai sunt pe minus, dar nu vor sa actualizeze suma promisa, deci in concluze mi-a luat cei 150Ron si daca vreau sa redevin la cardul standard treb sa mai platesc un com de 40Ron. De vina sunt angajati, eu cred ca nu coenstizeaza unde lucreaza, ca totusi este un lucrul important.

  6. March 13th, 2013 at 18:24
    6

    Buna ziua, eu am fost sunata din centrala ca daca vreau sa trec de la cardul standard la gold si ca mi se mareste suma. Intai mi-a luat comisionul si cand a trebuit sa imi actualizeze contul eram pe minus. Mi-au luat si cei 150Ron si nici nu mi-a actualizat contul. si din data de 1 martie sun la ei si imi zic ca au facut solicitare si ca sa astept ca ma suna, dar nimieni nu a mai revenit. Eu cred ca nu coenstizeaza unde lucreaza sau sistemul este de vina.

Leave a Comment